Fokus nam je jačanje djetetovih samoorganizacijskih, istraživačkih i otkrivačkih potencijala te razvoj autonomnosti, kritičkog mišljenja i kreativnosti

N A Š A V I Z I J A

Kontinuirano radimo na profesionalnom razvoju svih naših djelatnika te na dnevnoj bazi osluškujemo i analiziramo potrebe prakse u našim objektima. Našim pristupom osiguravamo kontinuitet stalnog promišljanja, dokumentiranja i reflektiranja te zajednički dogovorenim koracima djecu potičemo da osvještavaju proces vlastitog učenja, štoviše, da budu sukreatori i kurikuluma i njihova života u vrtiću.

Prostor kojeg oblikujemo i materijali koje koristimo podržavaju istraživačke, ekspresivne i kreativne potencijale djece različite kronološke dobi, odgovaraju njihovim razvojnim potrebama te omogućavaju scaffolding, odnosno funkcioniranje na ‘višoj razvojnoj stepenici’.

Pogledaj galeriju aktivnosti

Dobno mješovite skupine
Već duži niz godina formiramo dobno mješovite skupine. One su okruženje su koje djeci različite dobi nudi situacije suradničkog rješavanja zadatka, potiče ih na dogovaranje i pregovaranje o cilju i putevima rješavanja zadatka, na objašnjavanje vlastitih postupaka i gledišta partneru u igri te na rješavanje problema na različitoj kognitivnoj i socijalnoj razini. Poznavajući dobro djecu u skupini, odgajatelji/ce im nude sadržaje i poticaje, na mudar način usmjeravajući aktivnosti, igru i interese djece, u smjeru najpovoljnijem za njihov razvoj i učenje.

Samoorganizirana igra
Otvoreni kurikulum naglasak stavlja na autonomiju, spontanost, kreativnost i inicijativnost djeteta. U takvom, 'prividno nestrukturiranom' procesu, djecu se potiče na samoiniciranje i samoorganiziranje vlastite igre.

Otvoreni materijali
Kad često koriste 'otvorene materijale' djeca s vremenom uviđaju da nemaju ograničenja u igri te postepeno sve slobodnije koriste maštu. Znaju da sve što zamisle prikladnim materijalima mogu i ostvariti. Bez rizika razvijaju svoju imaginaciju i uživaju u stvaranju nečega što je nastalo u njihovoj glavi.

Senzorne aktivnosti
Svjesni smo koliko je važno djeci pružati prilike za istraživanje i spontano manipuliranje materijalima koji sadrže brojne mogućnosti taktilnih i kinestetičkih iskustava. Takvi senzorni materijali pružaju djeci priliku za istraživanje, stvaranje, opuštaju ih, fasciniraju, podržavaju njihovu kreativnosti i maštu.

Umjetničko izražavanje
Postoji nebrojeno mnogo načina na koje se dijete može izraziti. No, ono što od njih možemo očekivati je kreativan proces, a ne realiziran likovni (ili bilo koji drugi) proizvod. Djecu uzbuđuje ono što trenutno rade dok je sam rezultat nevažan. Umjetnički izričaj je, dakle, proces koji uključuje eksperimentiranje i traženje novih spoznaja, što pridonosi razvoju divergentnog mišljenja, a time i kreativnosti.

Učenje i istraživanje
Najvrjednijima smatramo aktivnosti koje djeci omogućuju stjecanje novog znanja, ali ih navode i na prilagodbu postojećeg, kao što su istraživačke aktivnosti u kojima djeca imaju kontrolu nad vlastitim procesom učenja. Istražujući, primjenjuju svoja uopćena iskustva na nove pojave, pronalaze simbole za reprezentaciju te ulaze u komunikaciju i ekspresiju dostupnim sredstvima. Surađujući, razmjenjuju i revidiraju ono što su naučili.

K U L T U R A U S T A N O V E

Refleksivna praksa usmjerena na razvoj odgajatelja kroz osluškivanje djetetovih individualnih potreba

Vjerujemo da upravo ‘pozitivan duh’ koji se ogleda u ritualima, običajima i moralnom djelovanju svih naših zaposlenika, vodi do uspjeha.

Ukoliko se određene obrasce socijalnog ponašanja želi prenijeti na djecu, iste obrasce trebaju prakticirati i odrasli u ustanovi. Ukoliko je vodstvo u ustanovi, kao i odnosi među zaposlenicima, postavljeno na demokratskim, uvažavajućim, kolegijalnim temeljima, tada će i djeca lakše razviti takve obrasce ponašanja. Ne samo zbog toga što ih imaju priliku promatrati, već i zato što će odgajatelji vrlo vjerojatno na taj način oblikovati svoj rad s djecom.

Socijalne vještine i dispozicije poput pružanja pomoći, vodstva, suradničkog rada i altruizma moraju se prakticirati i iskusiti kao izvor zadovoljstva tijekom djetinjstva. U našim skupinama djeca imaju priliku svakodnevno uvježbavati različita socijalna ponašanja i vještine, koje čestim prakticiranjem u konačnici dovode do razvoja njihove socijalne kompetencije.

Anja Bucković, ravnateljica